Sportvoeding

Haal het beste uit jouw prestatie!

Als sporter wil jij optimaal presteren. Of je nu een atleet of een recreatieve sporter bent, je wilt het maximale uit je prestaties halen.

Het doel kan bv het lopen van een marathon zijn, het klaarstomen voor een belangrijke wedstrijd of het verhogen van jouw sportieve prestaties in het algemeen.

Het eten van de juiste voeding met de beste verhoudingen eiwitten, koolhydraten en vetten is hierbij ontzettend belangrijk!  Voeding is immers jouw brandstof. Het zal je helpen om:

  • beter te presteren
  • een langer uithoudingsvermogen op te bouwen
  • sneller te herstellen
  • meer spiermassa op te bouwen
  • kans op blessures te verminderen

Naast voeding is ook het in stand houden van een goede vochtbalans essentieel. Een klein vochttekort heeft al veel invloed op het prestatievermogen en zorgt er voor dat er sneller een verzuring van de spieren optreedt.

De belangrijkste basis voor iedere sporter is een gezond voedingspatroon. Daarnaast kunnen supplementen en de juiste sportvoeding een goede aanvulling zijn. Afhankelijk van welke sport je beoefend en de duur en frequentie hiervan maak ik een voedingsschema & vochtschema dat afgestemd is op jouw specifieke doelen.

Wil jij het beste uit je zelf halen en een persoonlijk advies, voeding- & vochtschema aangevuld met recepten, tips en variatielijsten?

Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.